Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 6 Jun 2013

Bubur Nasi Airis

Assalamualaikum... (^ ^)

Airis memang suka makan bubur nasi. Buatlah apa saja jenis bubur, pasti dia akan makan dengan penuh berselera. Jadi tiap² hari mama akan fikir bubur nasi apa nak masak untuk esok. Tiap² hari memang Mas masak bubur nasi yang berbeza sebab tak nak dia rasa bosan. Kita pun hari² tak makan lauk dan sayur yang sama kan, begitu jugak baby.

Inilah antara jenis² bubur nasi Airis.

Masa 6 bulan ni Mas cuma campur carrot, kentang, bayam, kurma, epal dan ikan bilis. Campur²lah 2 atau 3 jenis bahan² tu setiap kali buat bubur, nanti dia dah 7 bulan baru nak mula bagi ikan.

Bubur Nasi Bayam + Carrot

Bubur Nasi Ikan Bilis + Kurma

Bubur Nasi Kentang + Kurma + Epal

Bubur Nasi Kentang + Kurma

Bubur Nasi Bayam + Kurma

1 ulasan:

  1. wahhh banyak betul resepi bubur airis ni..boleh lah fiza gune resepi akak akan datang nanti kan..thanks share kak..untung airis dapat makan best dan berkhasiat :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com