Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 1 Ogos 2013

Nur Airis Arissa : 8 bulan

Assalamualaikum...(^ ^)

Sedar tak sedar dah masuk usia 8 bulan si Airis ni, kejap sangat masa berlalu. Sebenarnya 24hb hari tu usia dia genap 8 bulan, tapi biasalah update cerita lambat sikit. Hehehee!


Masuk usia 8 bulan ni makin panjang akal dia dan makin lasak, lebih lasak dari kakak dan abangnya dulu. Kalau duduk dalam walker tu memang tak akan lama punya, bolehlah dalam 10-15 minit je. Pastu kejap lagi dia mengamuklah nak keluar, dia lebih suka berdiri berpaut pada walker tu sambil lepas sebelah tangan dan jerit² tanda suka hati. 

Makan macam biasa sentiasa selera, memang Mas tiap² hari masakkan bubur nasi untuk dia. Pastu susu pulak masih fully breastfeed, alhamdulillah. Cuma dah makan ni dia memang kuranglah menyusu, biasanya satu hari tu dalam 12oz ke 16oz je. 

Pastu dah pandai mengamuk kalau orang lalu depan dia tapi tak dukung, mulalah menangis macam orang kena pukul. Kadang² dengan babah, kakak dan abang dia tak mau langsung, nak mama je. Dahlah mama banyak kerja. Kalau biar memang melalak sakan, nak tak nak kena dukung jugak. Pastu pandai dah buat bunyi "mmmaaa mmmaaa" kalau kita tak dukung dia, comel je! 

Itulah tumbesaran dan kepandaian dia, moga dia sentiasa membesar dengan sihat dan kuat.


4 ulasan:

  1. assalamualaikum mas...sekejap jer dah besar Airis yer...:)

    BalasPadam
  2. dh pandai 'mengemas' tak ni hihii

    BalasPadam
  3. biasa le tu , nw mmg part diorg tgh melasak ..

    bby zura dh 10bln , dh xlarat nk mengejor nnye.. tu lum dpt kaki lg

    BalasPadam
  4. alahiiii dh nmpk besar sgt dh airis.hehehe.hmm sama lah anak kita kak.mengamukkk je =(

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com