Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 2 Ogos 2013

Next week dah cuti, SELAMAT HARI RAYA!

Assalamualaikum...(^ ^)

Hari ni datang pejabat ceria je, maklumlah hari terakhir kerja. Minggu depan dah mula bercuti. Cuti sakan 2 minggu sambil makan Lemang, Rendang, Ketupat dan Kuih Raya puas². Oppsss jangan terlebih makan sudah, nanti makin bertambah kembang badan. Hehehee!

Pada awalnya Mas nak mula bercuti 6hb. Tapi disebabkan sekolah anak² pun dah mula cuti dan taska pun dah tutup bermula 5hb tu, maka mamanya pun ambil cuti je. Tapi bukan esok balik kampungnya, Mas balik kampung 6hb. Esok, Ahad dan Isnin bolehlah kemas rumah dulu, hias apa yang patut. Barulah semangat nak raya bila rumah dan cantik kan?

Barang² dan beg untuk balik kampung dah siap kemas separuh. Baju anak² dah kemas cukup lengkap sepanjang berada di kampung nanti, cuma beg Mas dan husband belum kemas lagi. Bila anak 3 orang ni banyak sikitlah baju² nak dibawak balik, macam Mas lebih suka bawak baju secukupnya. Kalau 10 hari di kampung, 10 helai sorang baju Mas bawak. Senang, tak payah pening² kepala.

Tapi macam biasalah, Mas akan balik dulu dengan anak². Husband Mas malam raya baru dia balik. Alhamdulillah, tahun ni dia dapat cuti raya. Dia cuti dari 8hb hingga 12hb, jadi mula² Mas akan beraya di rumah mertua kat Kuantan. Lepas husband dah habis cuti baru beraya di kampung sendiri di Temerloh. Itu yang ambik cuti 2 minggu, seminggu di kampung husband dan seminggu di kampung Mas. Baru adil dan saksama kan? 

Di kesempatan ini jugak Mas nak ucapkan Selamat Hari Raya pada semua kawan² pembaca blog Mas. Mohon ampun dan maaf kalau ada salah silap, terima kasih kerana sentiasa menyokong blog Mas. Hati² memandu bila nak balik kampung tu, semoga selamat sampai di kampung dan dapat menyambut Aidilfitri bersama keluarga tercinta!


4 ulasan:

  1. selamat hari raya k.mas :) jgn main mercun. erk..hihi

    BalasPadam
  2. selamat hari raya kak mas..
    bestnyer cuti lama..moga perjalanan sepanjang pulang ke kampung kedua dua belah pihak berjalan lancar ;)

    maaf zahir batin..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com