Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 26 Ogos 2013

Nur Airis Arissa : 9 bulan

Assalamualaikum...(^ ^ )

Tenggelam timbul, tenggelam timbul update sekarang ni. Sejak tukar pejabat baru dan bos baru ni memang tak sempat nak update. Ini pun curi² masa bos pergi mesyuarat, dan pasal pejabat baru dan bos baru nanti cerita. Nak cerita dulu pasal Airis dah masuk 9 bulan pada Sabtu lepas.

9 bulan dah anak mama, lagi 3 bulan dah setahun. Masa begitu pantas, anak² semakin membesar dan terasa diri semakin tua. Di usia 9 bulan Airis memang semakin lasak, lasak dan lasak. Semua benda nak capai dan masuk mulut, apa saja! Pernah kakaknya sepahkan bungkus gula², dia nampak sepantas kilat dia ambik dan gigit. Terkoyak sikit dan dia tertelan, pastu terus termuntah dan nasib baik keluar cebisan bungkus tu. Apa lagi kakaklah kena marah!

Satu lagi dia dah makin laju merangkak, nampak kita nak ke dapur laju dia mengikut. Dapur tu dah jadi kawasan jajahan dia dah. Babahnya entah bila nak buat pagar, pastu kalau pintu terbuka kemain laju dia nak merangkak keluar. Jadi kalau buka pintu kena cepat² tutup grill.

Pastu dah cekap berdiri berpaut dan lepas tangan, kemain menyengih kalau buat camtu. Tapi bila jatuh sikit nangis macam kena dera, hehehee! Sekarang dia dalam proses nak berdiri sendiri tapi belum ada keberanian lagi. Kalau paut² tu memang dia cekap sangat.


Bab mengemas dan buat sepah memang nombor satu. Tempat kegemaran sudah tentu kabinet TV, jadi dah takde alas² dan hias². Dah jadi tempat dia tengok TV sambil ketuk² kabinet dan mulut bising jerit². Tengok gambar tu, tengah khusyuk tengok babyTV sambil mulut bising menjerit.


Lagi satu dah pandai jerit² dan nangis kalau sesuatu yang dia nak kita tak bagi, kemain lagi dia. Tengok gambar ni, sibuk nak tarik wayar kipas. Bila tak bagi dia jerit sambil angkat² tangan, geram mama!

Tapi itulah, setiap kepandaian dan ragam dia tu buat mama gembira sebab dia membesar dengan sihat dan pandai. Mama tak sabar tunggu Airis pandai jalan.

7 ulasan:

  1. mmg dh kena tutup2 ngan bantal ye kak.hehehe.sama lah mcm princess tu kak.

    BalasPadam
  2. gelagat kanak2 kecil kadang mencuit hati.. suka tengok.. ^_^

    BalasPadam
  3. biasa laa.. budak2.. hehe.. rindu anak buah kat kpg..

    BalasPadam
  4. lasak tak pe..jangan sakit demam kan??susah hati kita nanti..

    BalasPadam
  5. paling suke tengok bontot baby. geram! hahaha

    BalasPadam
  6. kejap je dah 9bulan kan..dah jalan nanti mesti lagi cepat nampak dia membesar.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com