mrs secretary

Khamis, 29 Ogos 2013

Pejabat baru dan bos baru

Assalamualaikum...(^ ^)

Dalam entri lepas, Mas ada cakap telah berpindah ke pejabat baru. Mas mula berpindah pada 15 Julai yang lepas. Bukan pindah jauh pun, hanya naik satu tingkat je. Dari Aras 9 ke Aras 10. Sekarang Mas jadi PA kepada bos besar di Bahagian Sumber Manusia, sebelum ni PA pada timbalan.

Beza antara bos lama dengan bos baru ialah kali ni Mas bekerja dengan bos perempuan, pertama kali dapat bos perempuan sejak 10 tahun berkhidmat di KKM. Kalau ikutkan memang Mas kurang suka sikit dengan bos perempuan. Bukannya apa, kita kan perempuan jadi kita dah faham emosi perempuan camne bila marah. Selalu lebih² kan? Tapi kalau bos lelaki mereka lebih rilek sikit.

Tapi setakat hari ni Mas takde masalah dengan bos, Mas boleh ikut rentak dia dan senang berkerja dengan dia. Walaupun kadang² agak terkejar² jugak, maklumlah dah jaga bos besar ni memang sentiasa sibuk. Kadang tu tak menang tangan dibuatnya. Masa jaga timbalan dulu, rilek sikit. Tapi nak buat camne, kerja tetap kerja. Sibuk ke tidak ia tetap tanggungjawab kita.

Suasana ruang pejabat pulak agak berbeza jugak, kalau di Aras 9 dulu agak besar sikit bilik Mas tapi di Aras 10 ni agak kecil sikit. Tapi takpelah, Mas tak kisah pun. Janji dapat buat kerja dengan sempurna. Ini gambar pejabat lama dan pejabat baru Mas.

Rindu pejabat lama, hampir 7 tahun kat situ.

ruang pejabat lama

ruang pejabat baru

4 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com