Logo KBBA

terkini dan sensasi

Ahad, 20 Oktober 2013

Cuti-cuti Langkawi (part 1)

Assalamualaikum...(^ ^)


Bila buka blog baru terperasan Mas tak cerita lagi kisah cuti kami di Langkawi pada 11-14 Oktober yang lepas. Perancangan cuti memang dibuat last minit, pastu husband pun macam nak tak nak je. Lagi 2-3 hari sebelum tarikh barulah buat keputusan dan akhirnya berjaya jugak pergi.

Mas gerak ke Alor Setar hari Jumaat dan sampai sana dah pukul 10 malam. Kami menginap di Hotel Seri Malaysia yang 1 malam RM160 untuk bilik family. Pagi Sabtu barulah kami gerak ke Jeti Kuala Perlis untuk ke Langkawi, dan dari Alor Setar ke jeti lebih kurang 45 minit sebab kami pertama kali pergi. Pastu dengan sesat jalan, hehehee!

Sampai jeti beli tiket dan dapat feri pukul 12 tengahari, harga tiket untuk dewasa RM18 dan kanak² RM13. Feri yang kami naik boleh muat 500 orang, besar jugak. Mas pun rasa seronok sebab pertama kali nak naik feri, tapi jangkaan meleset sebab feri ke Langkawi tak macam feri ke Pangkor. Beg² semua kita kena angkat sendiri, kalau bawak beg banyak tu memang seksa sangat. Pastu keadaan dalam feri agak sempit, dengan kita nak cari tempat duduk lagi. Sebab tempat duduk dia kena ikut nombor. Mula² naik tu Mas tak tahu, main belasah je duduk mana².

Tak seronok mana naik feri ni, bukan boleh tengok luar pun. Terperap je kat kerusi masing², nasib ada TV takdelah bosan sangat  Tapi Mas siap mabuk laut, tak tau kenapa. Masa naik feri ke Pangkor tak pernah mabuk, mungkin sebab laut bergelora. Perjalanan dalam feri lebih kurang 1 jam, jadi kami sampai Jeti Kuah lebih kurang pukul 1 tengahari. Angkat barang, ambik kereta sewa dan uruskan pembayaran, sampai resort lebih kurang pukul 3 petang.

Kami menginap di Langgura Beach Resort dekat Pantai Cenang. Harga bilik untuk satu malam RM140, biliknya ada 2 katil queen. Agak sempurna bilik, bagi Mas selesalah untuk tidur. Lepas dah siap kemas barang kami keluar untuk makan dan survey tempat² yang nak dilawati hari esok. Sempat jugak Mas singgah Idaman Suri untuk beli apa yang memang dah dihajati, memang puas hati dapat beli!

Inilah kisah cuti² Langkawi kami. Nanti sambung, sebab kalau tulis sekaligus panjang lebar pulak.

4 ulasan:

  1. seronoknye bercuti di langkawi..kena bercuti panjang baru banyak tmpt dapat pg

    BalasPadam
  2. Mona loveeee Langkawi.. dulu dari 1989-2007 duduk langkawi..pastu abah transfer.. sob sob sob.. pastu taktau bila lagi nak p.. haritu p ms raya..tak puas, sehari ja :(

    BalasPadam
  3. Ohhh langkawi...bestnya dpt pergi sana...

    BalasPadam
  4. assalamualaikum mas....bestnya teringin juga nak pi ke Langkawi nanti...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com