Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 14 Oktober 2014

Infused water

Assalamualaikum...(^ ^)

Lama dah Mas dengar pasal infused water. Mas pernah tengok kawan² pejabat minum, tapi memang tak pernah tergerak hati nak cuba buat.


Tapi entah camne tiba² terasa nak cuba buat. Mas pun google dan tengok macam² resepi yang ada, semunya nampak segar dan sedap. Untuk permulaan Mas guna lemon dan epal hijau. Cara nak buat pun senang sangat, semua orang pasti tahu. Potong buah ikut yang kita suka, pastu letak ais kat atasnya dan isi air. Kemudian simpan dalam peti sejuk semalaman, esok pagi dah boleh minum. Segar dan nyaman je minum pagi², rasanya pun sedap.

Memang banyak kebaikan infused water ni. Setiap buah yang kita gunakan tu semuanya ada kelebihannya tersendiri, cuma kita kena pandai mix and match. Tengok je dekat google, pelbagai resepi ada. Mas dah seminggu minum lemon dan epal hijau jadi esok nak cuba timun dan oren pulak, mesti sedap. Katanya timun bagus untuk buang toksin dalam badan. 

3 ulasan:

  1. sy xleh minum cm ni kak,rasa pahit lemon tu xleh terima.hahaha

    BalasPadam
  2. xpnh terdetik nk try sbb sy kalo bercampur2 ni mmg x gemar sgt hehe

    BalasPadam
  3. tingin gak nk buat.dh google resepi tp x buat2 lg...hihihi

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com