terkini dan sensasi

Khamis, 9 Oktober 2014

Kursus Team Building [part 1]

Assalamualaikum...(^ ^)

Bila tau nama naik untuk pergi kursus ni memang rasa seronok. Pastu tempat kursus pun menarik, kat Gunung Jerai. Maka bertambah seronoklah nak pergi. Tapi ada jugak yang tak seronoknya, terpaksa tinggalkan suami dan anak².

Kursus ni 4 hari, dari 30/9/15 hingga 3/10/15. 30/9 gerak dari Putrajaya dengan bas jam 9.00 pagi, hujan masa tu. Mas pun hujan sekali masa nak tinggal Airis, lagilah sedih bila tengok dia nangis dalam kereta nak ikut mamanya.

Perjalanan lancar, berhenti lunch kat Gopeng dan sampai kat Gunung Jerai lebih kurang pukul 5.30 petang. Masa tu hujan lebat sangat menyambut ketibaan kami. Bas tak boleh naik sampai ke resort, jadi ada van yang bawak kami sampai ke atas. Perjalanan dari bawah ke atas lebih kurang 30 minit, jalan bengkang bengkok dan sempit. Lagilah masa tu hari hujan, risau jugak.

Sampai kat resort yang bernama The Regency Jerai Hill Resort memang sangat teruja. Macam ada kat luar negara, kabus tebal dan sejuk sangat. Hari pertama memang takde apa sangat, cuma sesi ice breaking je malam tu. Esoknya hari kedua baru mula aktiviti dan kelas, tapi kebanyakkannya aktiviti berkumpulan. Memang seronok, tak rasa bosan pun.

Makanan kat resort pun sedap dan bilik pun selesa, ditambah lagi dengan permandangan di sekeliling resort yang sangat cantik. Ini Mas kongsikan gambar sekitar resort dan nanti Mas sambung part 2 pulak. Kawan² yang nak pergi 1st honeymoon atau 2nd honeymoon bolehlah cuba datang sini. Nyaman, segar, aman dan damai!






permandangan sekitar resort yang sangat cantik, segar dan mendamaikan







gambar waktu pagi, memang sangat cantik

3 ulasan:

  1. cantik gile la kak pemandangan. tengok gmbar pun dah tahu mestis ejuk nyaman je kat sana kan

    BalasPadam
  2. cantiknya tempat tu... mesti sejuk

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com