terkini dan sensasi

Sabtu, 25 Oktober 2014

Masak-masak Awal Muharam

Assalamualaikum...(^ ^)

Salam Awal Muharam
Salam Maal Hijrah 1436H

Macam biasa hari minggu barulah berasap dapur. Barulah boleh masak apa yang teringin dek tekak, apa yang anak² dan husband nak makan.

Kalau memasak ni Mas lebih suka yang ringkas dan sedap dimakan. Misalnya masak sambal, goreng atau yang berkuah. Semua tu boleh memikat selera dan mesti tambah nasi punya.


Hari ini punya menu memang kegemaran sepanjang masa. Ada Ikan Kembung Goreng, Ayam Goreng Kunyit Berlada dan Masak Lemak Fucuk+Suhoon. Ditambah pulak dengan sambal tempoyak, fuhhh memang kombinasi yang lazat. Tak cukup nasi seperiuk.

Pastu untuk minum petang Mas buat Apam Beras. Pertama kali buat minggu lepas menjadi, jadi husband suruh buat lagi hari ni. Tapi Mas buat dalam loyang je, tak beli lagi bekas acuan yang comel² tu. Inilah Apam Beras warna warni, sedap weihhh! Nanti Mas kongsi resepi, senang je nak buat.


2 ulasan:

  1. assalamualaikum mas...sedapnya...cuti2 masak sendiri itu lebih baik...

    BalasPadam
  2. Pernh buat sekali.. rasanya dah jd kot.
    Tp kena mkn hbus..sebab bila x hbis..rsa kure sikit

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com