terkini dan sensasi

Ahad, 26 Oktober 2014

Percubaan memasak

Assalamualaikum...(^ ^)

Mas dah buat beberapa percubaan memasak sesuatu menu atau resepi yang Mas tak pernah buat. Bagi Mas ia satu cabaran untuk uji kemampuan dan kemahiran memasak Mas. Bila kita mencuba buat apa yang tak pernah kita buat ia satu kepuasan yang sukar digambarkan.

Kalau dulu Mas tak pernah cuba langsung buat kek atau kuih. Tapi sejak bulan puasa tahun ini Mas mula buat kuih yang Mas tahu caranya dan mudah untuk membuatnya. Dari situ datang satu rasa puas, terutama bila anak² dan husband makan hasil air tangan kita.

Sekarang Mas cuba pulak buat kek dan kuih yang mencabar jugak cara membuatnya. Alhamdulillah semua percubaan memasak Mas berhasil! Anak² puji, suami puji dan adik beradik pun puji usaha Mas. Memang rasa sangat seronok dan puas sepuasnya bila dapat makan apa yang kita masak dan ianya sedap, sukar digambarkan dengan kata².



Inilah antara kek dan kuih yang Mas cuba buat beberapa minggu ni. Mungkin bagi orang yang pernah buat mereka akan kata, alah senang je nak masak semua tu. Memanglah, tapi kalau kita tak cuba dengan minat dan bersungguh² mungkin tak jadi apa yang dimasak tu.

Jadi jangan takut mencuba. Cuba yang terbaik dan bila menjadi ia adalah bonus dan kredit untuk diri kita sendiri. Lepas ni boleh buat lagi!


4 ulasan:

  1. http://nisa-mokhtar.sharethisstory.net/my-889370-5938

    BalasPadam
  2. http://nisa-mokhtar.sharethisstory.net/my-889370-5938

    BalasPadam
  3. Wah menarik kek gula hangus tu

    BalasPadam
  4. assalamualaikum mas...memang nampak menarik ...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com