terkini dan sensasi

Selasa, 18 November 2014

Musim banjir kembali

Assalamualaikum...(^ ^)

BANJIR!

Inilah yang sering ditakuti oleh semua orang. Mana tidaknya, bila satu kawasan tu dilanda banjir memang akan banyak harta benda yang rosak. Pastu pasti penduduk akan susah kerana terpaksa berpindah randah, terputus bekalan air, letrik dan makanan serta ancaman penyakit bawaan air.

keadaan banjir di Kuantan

Tapi siapalah kita manusia nak menghalang. Sudah lumrah alam bila tiba bulan November dan Disember pasti musim tengkujuh melanda dan seterusnya membawa kepada banjir. Hari ni pun tengok di Facebook terdapat tempat² di Kuantan sudah dinaiki air. Terus terfikirkan mak mertua, sebab tahun lepas rumah dia dilanda banjir.

Jadi kepada penduduk di tempat yang sering dilanda banjir kenalah bersiap sedia dari sekarang. Buat persiapan supaya tak kelam kabut nanti. Husband Mas pun dah standby, sebab biasanya kalau musim banjir memang cuti dia dibekukan. Mas pun risaukan jugak rumah kat kampung.

Sama²lah kita berdoa supaya tahun ni banjir tidak seteruk tahun lepas.

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com