Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 11 November 2014

Gubahan hantaran

Assalamualaikum...(^ ^)

Nak cerita sikit gubahan hantaran yang Mas buat ni. Bukannya ambik upah buat hantaran sesiapa, cuma buat untuk adik sendiri je.

Cuti sekolah nanti adik lelaki bongsu akan bertunang. Memandangkan kakaknya mahir bab buat hantaran, maka dipertanggungjawabkan untuk buat hantaran tunang dia. Ayat tak boleh blah, hehehee!

Jadi minggu ni dengan minggu depan bermulalah aktiviti Mas mengubah hantaran. Tak banyak pun hantaran dia, 5 dulang je. Barang² hantaran pun ringkas je. Sebenarnya Mas takdelah mahir sangat tapi bolehlah buat tiru dari buku, ada jugak dari idea sendiri.

Masa Mas bertunang dan kahwin dulu memang hantaran buat sendiri, jadi memang takde masalah nak buat untuk adik beradik. Daripada dia upah orang atau beli yang dah siap kat kedai, lebih baiklah Mas buatkan. Jimat sikit bajet!


Inilah 1 contoh hantaran yang dah separuh siap, tempat letak cincin tunang. Adik Mas pun suka, cantik katanya! Kembang jap hidung kakaknya ni, nanti Mas update bila semua hantaran dah siap.

3 ulasan:

  1. assalamualaikum mas...mmg cantik la sweet jer tengok...:)

    BalasPadam
  2. mn blh ckp x cntk nt kang merajuk ekekee

    BalasPadam
  3. cantiknya....kite pon suka nak buat hantaran2 ni...hihi

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com