Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 25 November 2014

Pertunangan adik : Majlis

Assalamualaikum...(^ ^)

Pada hari Ahad lepas berlangsungnya majlis pertunangan adik bongsu Mas. Jadi kami adik beradik yang kena bertanggungjawab menguruskan semuanya dari mula hingga selesai, maklumlah mak dan abah dah takde.

Gadis pilihan adik adalah orang Lenggeng, Negeri Sembilan, jadi kenalah mengikut pelbagai adat yang selama ni Mas pun tak tahu. Bagi keluarga Mas yang tak biasa memang rasa susah sikit, tapi kena ikut jugak sebab kita nak meminang anak dara orang. Bila dah berbincang semua dapat diselesaikan dengan baik dan kami memahami satu persatu adat yang diamalkan oleh mereka.

Tapi bab adat tu perkara kedua kan? Apa yang Mas harapkan moga ikatan pertunangan antara mereka kekal hingga ke jinjang pelamin.

Ini Mas kongsikan gambar sekitar majlis.







Along Mas yang sarungkan cincin tunang sebab mak dah takde. Kekok jugak Along, pertama kali kan?




Inilah gambar adik Mas dan tunang dia.




3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com