Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 27 Januari 2015

Banjir 2014 : Sebulan sudah berlalu

Assalamualaikum...(^ ^)


Hari semalam genap sebulan selepas banjir besar melanda, kesannya masih terasa dan sisa² kemusnahan masih ada. Bila tengok semula gambar rumah Mas di kampung ni sebak rasa hati, sebahagian harta benda musnah dek banjir. Satu kenangan yang sukar dilupakan!

26 Disember 2014, itulah tarikh air banjir naik mendadak sehingga menenggelamkan rumah penduduk kampung dalam sekelip mata. Pada tarikh itu semua orang memperingati 10 tahun selepas kejadian tsunami, tapi tak disangka tsunami kecil pulak melanda negara kita. Keadaannya sama dahsyat dengan tsunami yang sebenar, Masya Allah!

Tapi dari bencana banjir ini kita belajar bersabar dan redha, ada hikmah dan pengajaran di sebalik kejadian ini. Mungkin semua harta benda musnah tapi syukur kita dan keluarga masih selamat. Walaupun sukar untuk bina semula kehidupan selepas bencana ini tapi ingat masih ada yang sudi dan akan sentiasa membantu. Insya Allah!

Keadaan rumah Mas selepas banjir. Alhamdulillah sedikit sebanyak telah pulih dan dibersihkan oleh adik beradik dan bantuan sukarelawan. Syukur! 



3 ulasan:

  1. alhamdulilah..tumpang sedih tgk keadaan di sana...bagai tsunamai banjir tu..moga tabah mereka di sana

    BalasPadam
  2. Redha dan tabah hadapi ujian Allah.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com