Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 29 Januari 2015

Jom Aktif Hebat!

Assalamualaikum...(^ ^)


Jom Aktif Hebat!

Inilah nama program riadah warga KKM yang diadakan di Kementerian Mas pada setiap petang Rabu. Nama pun Kementerian Kesihatan, jadi memang wajar diadakan aktiviti riadah seperti ini.

Bagus diadakan aktiviti sebegini di setiap jabatan. Bukan apa, kita ni dah seharian di pejabat mengadap kerja yang bertimbun. Memang boleh stress! Jadi cara yang berkesan untuk hilangkan stress adalah dengan bersenam, badan akan lebih sihat dan segar!

Mulai semalam Mas dah mengikuti aktiviti ini, sangat seronok! Selama 1 jam sesi senamrobik dengan pelbagai rentak lagu yang rancak, barulah berpeluh badan dan rasa segar sangat. Malam pun tidur lena dan pagi pun bersemangat bangun. Jadi memamg patut kita beriadah sekurangnya 30 minit sehari, baru sihat dan cergas.

Jom kawan², jangan jadikan alasan takde masa dan penat. Seminggu 3 kali pun dah memadai.

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com