terkini dan sensasi

Isnin, 19 Januari 2015

Misi Pasca Banjir

Assalamualaikum...(^ ^)

Hampir sebulan selepas banjir melanda kampung Mas. Proses pembersihan rumah pun belum 100% siap. Kerosakan barang² memang boleh dikatakan total lost, nak ganti balik apa yang dah rosak memang memakan masa.


Tapi alhamdulillah pada hari semalam satu kumpulan dari kilang along Mas bekerja iaitu Profesh Sdn Bhd, sukarelawan dari group Republik Chenta dan 4x4 BSAdvanture telah datang ke kampung Mas bagi misi pasca banjir. Misi mereka adalah membersihkan sisa² banjir di rumah Mas dan mengagihkan barang bantuan ke penduduk kampung. Sukarelawan Republik Chenta dan 4x4 BSAdvanture ini memang pernah datang pada 4/1/15 yang lepas, masa itu mereka mengagihkan barang bantuan dan menolong mencuci rumah.

Dengan pertolongan dan budi baik mereka dapatlah sedikit sebanyak rumah Mas dibersihkan. Segala pinggan mangkuk yang belum dicuci pun mereka dah tolong cuci, segala sampah sarap yang berteraburan di halaman rumah mereka dah bersihkan. Segala sisa² barang yang rosak yang kami buang mereka telah bakar dan tanam, dinding luar rumah yang belum dicuci pun mereka dah cuci. Pendek kata hampir 80% telah dibersihkan, memang terhutang budi sangat pada mereka!

Memang terbaik sukarelawan Profesh Sdn Bhd, Republik Chenta dan 4x4 BSAdvanture, hanya Allah yang mampu membalas jasa baik anda semua!













2 ulasan:

  1. semoga dipermudahan segala urusan dalam misi membantu mangsa banjir..(´∀`)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah..dengan adanya bantuan dari mereka kurang sikit beban mangsa banjir

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com