Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 5 Februari 2015

Aktiviti menarik di Farm In The City

Assalamualaikum...(^ ^)

Mas sambung sikit lagi cerita jalan² di Farm In The City. Kali ni Mas cerita antara aktiviti menarik yang boleh dilakukan di sana.

Kalau tengok tempat ni ada sedikit macam zoo, tapi di zoo ada binatang liar dan binatang jinak. Di FITC hanya ada binatang jinak. Di sini kita diberi peluang melakukan aktiviti animal feeding. Bukan kita sahaja boleh lakukan, anak² pun boleh. Mesti mereka akan rasa seronok dan teruja nak bagi makan haiwan sambil merasa pegang haiwan tersebut. Airis yang kecil pun tak takut, lagi seronok dia!

Antara haiwan² yang kita boleh bagi makan ialah kura-kura gergasi, rusa, kambing, pelbagai jenis burung dan ikan. Seronok sangat!





Selain bagi makan kita jugak boleh pegang dan sentuh haiwan² di situ. Antaranya kura-kura gergasi, arnab dan hamster, cicak batu, anak ayam, iguana dan pelbagai jenis haiwan lagi.






Bila dah puas bagi makan dan bermesra dengan haiwan² tu, ada jugak aktiviti menangkap anak ikan. Bukan anak je yang seronok lakukan aktiviti ni, mak pun seronok. Selain tu boleh jugak bawak anak rasa pengalaman menunggang kuda, harga tiket yang dikenakan ada RM7 seorang. 




Jadi FITC memang satu tempat yang wajib dikunjungi bersama keluarga. Bagi anak² kita bermesra dengan alam semulajadi dan haiwan, pasti kawan² seronok datang ke Farm In The City.

2 ulasan:

  1. besarnya kura kura..memang betul² gergasi. kalau fiza memang taklah nak pegang tu kak..geli..xberani..huhu

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...wah !! seronoknya...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com