Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 6 Februari 2015

Final Maharaja Lawak Mega 2014

Assalamualaikum...(^ ^)


Malam ini bakal menyaksikan 5 peserta berentap di final MLM. Tema pada malam ini adalah bebas dan muzikal. Mas suka tema muzikal sebab dari lagu peserta boleh hasilkan lawak yang lucu dan terbaik. Ingat lagi persembahan Sepahtu masa minggu tema muzikal, sangat sempoi dan kelakar! 

Sedikit ulasan Mas sebelum final MLM malam ni.

Sepahtu ada peluang untuk merangkul gelaran juara buat kali kedua, mereka memang peserta favourite! Walaupun kadang² lawak mereka terlalu ringkas tapi ianya tetap mencuit hati dan ada mesej yang berguna disampaikan.

Bocey jugak adalah peserta favourite. Mereka bertiga memang sentiasa buat penonton gelak ketawa, ada antara lawak mereka lain dari yang lain. Ada peluang jugak mereka nak jadi juara!

Zero pulak baru pertama kali masuk pentas akhir. Mereka ni konsisten jugak walaupun kadang² lawak mereka merapu dan tak menjadi. Penonton pun banyak mengundi mereka.

Shiro dan Nabil sentiasa pamerkan lawak yang lebih kurang je, suka jadikan orang lain sebagai bahan lawak mereka. Cara lawak mereka dari minggu ke minggu mendatar, tak banyak perubahan. Macam Nabil kadang² kita boleh agak apa lawak yang dia nak buat.

Pemilihan juri bagi Mas memang sesuai dari kalangan artis yang bukan berlatarbelakangkan pelawak. Sebab kita boleh umpamakan mereka seperti penonton kerana penonton bukan pelawak, jadi penilaian dan komen mereka lebih jujur!

Jadi jangan lupa saksikan malam ini, kita tengok siapa yang bakal bergelar Juara MLM!

3 ulasan:

  1. uncle tengok kat u tube je bila sempat... kadang2 kat u tube pon tak sempat!

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...dah tahu siap yg berjaya mlm tu kan...tahniah buat zero...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com