mrs secretary

Isnin, 9 Februari 2015

Dah lost 8kg

Assalamualaikum...(^ ^)

Memang seronok bila berat badan dah turun, satu bonus atas usaha yang kita lakukan. Mas mula² bukan nak kurus sangat tapi lebih kepada nak amalkan gaya hidup sihat. Tapi bila dah hilang 8kg dalam masa sebulan lebih ni terus rasa lebih semangat nak hilangkan lebih banyak kg!

Mas bermula masa minggu ketiga Januari, masa tu Mas cuba kurangkan pengambilan nasi, gula dan minyak. Pastu awal Februari Mas mulakan dengan lakukan senaman setiap hari. Mas mulakan dengan jogging 2km sehari dan sekarang dah berjaya 5km sehari. Kalau tak dapat jogging Mas akan buat aerobik dan zumba 30 minit setiap sesi, pastu dah masuk 2 minggu Mas amalkan senaman cardio dan senaman squat. Memang bagus senaman ni untuk hapuskan lemak² degil yang dah lama berkumpul kat badan. Nanti Mas cerita lebih lanjut pasal senaman ni.

Mas cuba ikut cara diet Kevin Zahri, jaga pemakanan dan lakukan senaman sekurangnya 30 minit setiap hari. Info dari KZ, untuk kurus dan sihat ialah 80% jaga pemakanan dan 20% bersenam. Jangan berlapar tapi makan dengan diet yang seimbang dan teratur. Mas pun cuba ikut sedikit demi sedikit dan masih banyak kg yang perlu dikurangkan!

Ini gambar Mas masa berat 84kg, bulat kan?


Ni beza sebelum mula dan gambar hari ini, nampaklah perbezaan tapi masih banyak lagi yang perlu dikurangkan. Yakin boleh!


4 ulasan:

  1. tahniah :)
    banyak tu turun.. ni jadi semangat kat Ros nak teruskan jugak..

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...nampak perbezaannya...tahniah2 yer...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com