Terkini dan Sensasi

Selasa, 31 Mac 2015

GST oh GST

Assalamualaikum...(^ ^)

Esok bermulalah GST seperti yang diwar²kan oleh Kerajaan. Bersediakah kita untuk menghadapinya?

Bagi Mas bersedia atau tidak, nak atau tak nak memang kita kena hadapi jugak. Kemungkinan besar dan kebarangkalian harga barang akan naik tu memang betul. Tapi tidak semua harga barang akan naik, ada yang akan kekal harganya.


Mas tak akan mengulas panjang sebab Mas pun tidak berapa arif sangat tentang GST. Mas pun masih menceduk ilmu, masih membaca dan memahami tentang GST ni. Jadi kita janganlah buat pelbagai andaian kalau kita tak arif tentangnya, lebih baik kita baca dan fahami dulu kan?

Bukanlah Mas nak menyokong, rasa terbeban tu tetap ada jika harga barangan naik. Mengeluh dan terfikir bagaimanalah taraf hidup lepas harga barang dan harga minyak naik. Sebab Mas bukanlah bergaji besar. Tapi Mas akan cuba hadapi, cuba berjimat cermat dan berbelanja lebih berhemah. Kurangkan pembelian barangan yang tak berapa perlu dan kurangkan shopping.

Walau camne pun hidup kena diteruskan dalam keadaan ekonomi yang sebegini, pandailah uruskan kewangan keluarga kita dengan lebih baik.

Bersedialah untuk GST esok, jangan tak tidur malam sudah!

1 ulasan:

  1. Kenalah kita ubah cara perbelanjaan kita lepas ni kan..kena jugak hadapi GST ni =__='

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com