Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 29 April 2015

Seminar Aspirasi Setiausaha 2015

Assalamualaikum...(^ ^)



Akhirnya hari yang ditunggu tiba jua. Peluang diberi menyertai Seminar Aspirasi Setiausaha 2015 amat Mas hargai. Ia adalah satu penghargaan kepada Mas sebagai seorang setiausaha. Bukan mudah nak dapat peluang mengikuti seminar sebegini. Sekali lagi terima kasih bos!

Seminar selama 3 hari ini berlangsung di Grand Seasons Hotel, Kuala Lumpur. Terasa sekejap je 3 hari sebab segala program yang diatur sangat menarik. Jadi tak sedar masa berlalu dengan pantas.

26hb Mas mendaftar di hotel dan ditempatkan di bilik twin sharing. Tak sangka pulak rakan sebilik pun PA di KKM. Rakan sebilik Mas, Nor namanya. Walaupun satu Kementerian tapi memang tak pernah berjumpa, kalau setakat bercakap di telefon memang selalu. Macam tulah setiausaha, ramai kenalan di dalam talian je, jadi bila ada seminar sebegini barulah dapat peluang bersua muka.



Malam pertama program dah bermula, speaker malam tu memang dinanti² oleh semua peserta. Mata mengantuk jadi segar bugar bila dia muncul. Inilah Fahrin Ahmad, speaker yang memberikan ceramah bertajuk Membina Personaliti Cemerlang. Ternyata beliau seorang yang sporting dan peramah. 

Pada hari kedua, ada 3 orang speaker yang tak kurang hebatnya. Speaker pertama Kamal Affandi Hashim, penganalisis jenayah terkemuka. Speaker kedua Ally Iskandar, pengacara terkenal. Kedua²nya menyampaikan ceramah dengan gaya santai dan sangat kelakar. Memang asyik gelak dari mula hingga akhir. Speaker ketiga Nazril Idrus dan ceramah beliau adalah mengenai bijak mengurus wang.







Malam kedua pulak adalah Malam Gala Dinner Gemerlapan Bintang. Tema malam tu ialah black + gold. Mas pakai baju gold dan tudung gold berbunga merah, tudung hitam yang cantik tak sempat nak beli. Artis jemputan pada malam dinner ialah Roslan Shah dan Aweera. Roslan Shah mengacarakan majlis, memang havoc dan kelakar sangat. Persembahan dari Aweera pulak sangat memukau, sedap sangat suara dia!











Malam Gala Dinner sangat seronok, sempat jugak Mas mengsumbangkan suara. Hehehee!


Hari terakhir speaker pun best, Puan Suraya Daud. Beliau memang pakar dalam latihan personal grooming dan professional image. Sangat cantik dan suara pun merdu.


Mas sangat berpuashati dengan seminar ini. Seronok dan banyak ilmu yang Mas dapat untuk membina kerjaya Mas sebagai seorang setiausaha. Lain kali jika ada peluang Mas nak pergi lagi!


7 ulasan:

  1. meriah sangat..kena dengan tema gemerlapan bintang tu..cantik akak!

    BalasPadam
  2. wah! da la g seminar..jumpe artis..best nyee..pssttt btw chantek sgt sis!

    BalasPadam
  3. assalamualaikum mas...seronoknya dpt pi sini n jumpa artis...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com