Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 10 April 2015

Tips kurus saya

Assalamualaikum...(^ ^)

Ramai jugak kawan² yang bertanya dan mintak Mas kongsi tips bagaimana boleh kuruskan badan. 


Jadi Mas nak kongsi tips kurus cara Mas. Kena ikut betul² dan konsisten, barulah boleh dapat hasil yang memberangsangkan. Jangan terlalu teruja nak kurus cepat, kena slow and steady!

Tips Kurus Saya
1. Jangan skip sarapan. Kena makan walaupun hanya sekeping roti. Kalau skip akan mendorong kita makan lebih di waktu lunch.

2. Kurangkan manis, lemak, minyak dan garam. Semua makanan yang mengandungi unsur² ni memang cepat naikkan berat badan kita. Jadi belajar kurangkan, pasti boleh!

3. Minum banyak air dan teh hijau. Air kena minum sekurang²nya 2-3 liter sehari. Teh hijau pulak sehari 2 kali, baik untuk detox!

4. Pelbagaikan senaman. Senaman memang bantuan yang bagus untuk kita kurus, tapi kena pelbagaikan dan konsisten. Janganlah aerobik je, pastu seminggu sekali je!

5. Jadikan orang berjaya kurus sebagai pembakar semangat, pasti kita akan teruja untuk kurus!

Moga dapat membantu.

4 ulasan:

  1. Bagus kak.. jadikan amalan setiap hari... sy tak mengalami masalah berat badan cuma bdn sy selalu kurang mkn.. haha. tak ada selera la kak :(

    BalasPadam
  2. wah boleh amalkan ni kak tq beza sangat akak yg dulu dengan yang sekarang.. keep it up.. :)

    BalasPadam
  3. assalamualaikum mas...amalan yg baik n semoga berjaya...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com