Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 5 Jun 2015

Koleksi soalan percubaan UPSR

Assalamualaikum...(^ ^)


Tentu sekarang ramai ibu bapa sibuk mencari koleksi soalan percubaan UPSR untuk anak² mereka. Maklumlah lagi 2 bulan peperiksaan UPSR akan bermula. Anak² memang rilek je tapi mak yang terlebih risau, biasalah mak kan?

Mas pun sama, sibuk google setiap hari cari koleksi soalan percubaan UPSR untuk Atikah. Mas nak dia cuba buat pelbagai jenis soalan supaya bila peperiksaan sebenar nanti dia dah bersedia. Sekarang dia kena banyak buat latihan untuk mahir dengan corak soalan spot atau soalan favourite.

Nak google dan cari contoh soalan bukan senang, kadang ada kadang tak. Tapi nasib baik kakak Mas ada kongsi koleksi soalan peperiksaan dari pelbagai negeri, sangat membantu! Boleh Atikah cuba buat pelbagai soalan percubaan.

Koleksi soalan percubaan UPSR
Matematik UPSR - Percubaan negeri

Sains UPSR - Percubaan negeri

B.Inggeris UPSR - Percubaan negeri

B.Malaysia UPSR - Percubaan negeri

Moga sedikit sebanyak dapat membantu anak² kita untuk persediaan UPSR!

3 ulasan:

  1. wah bagus utk adik2 yg bakal ambik UPSR tahun ni.

    BalasPadam
  2. Bagus gak untuk cikgu.. haha

    BalasPadam
  3. bagus ada koleksi ni senang mereka nak buat ulangkaji soalan

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com