Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 13 Jun 2015

Workshop MYRYL : Warna & Kerjaya

Assalamualaikum...(^ ^)


Atas usaha orang kuat KBBA iaitu Ben Ashaari, Mas dan rakan blogger KBBA berpeluang mengikuti Workshop Myryl: Warna & Kerjaya. Terima kasih pada Ben dan pasukan MYRYL yang diketuai oleh Puan Shuhada kerana memberi peluang kepada kami turut serta dalam workshop ini. Sangat seronok dan banyak ilmu ditimba.


MYRYL
Bermaksud "Master Yourself Revamp Your Life". Dalam kehidupan kita perlu tahu apa kekuatan diri dan bagaimana nak bina personaliti diri. Melalui program MYRYL yang fokus kepada warna dan kerjaya kita mengenali personaliti diri melalui warna dan nombor.

Warna Luaran dan Dalaman Diri
Warna diri kita terdiri dari warna luaran dan warna dalaman. Warna luaran mewakili 80% karekter diri dan warna dalaman pulak hanya 20% sahaja. Di dalam workshop ini diajar bagaimana cara untuk mengetahui warna diri kita. Nanti Mas kongsi melalui DVD dari MYRYL. Setelah dikenalpasti warna luaran diri Mas ialah hijau. Memang 60% tepat dengan personaliti diri Mas!


Nombor Luaran dan Dalaman Diri
Selain kenali warna diri kami jugak diajar cara mengenali nombor diri. Seperti warna, nombor diri jugak ada nombor luaran dan nombor dalaman. Nombor luaran mewakili 20% karekter diri dan nombor dalaman pulak adalah 80%. Ini adalah cara nak mengetahui nombor diri luaran, iaitu melalui tarikh lahir. Setelah dianalisi nombor luaran Mas ialah 6 dan nombor dalaman ialah 7. 






Rumusan Workshop MYRIL
Bagi Mas ia memang workshop yang bagus dan bermanfaat. Darinya kita dapat build self confident apabila kita tahu kekuatan dan kelemahan personaliti kita. Kita jugak boleh cuba ubah apa yang negatif dalam diri kita kepada positif. Ia memberi semangat baru kepada diri Mas sendiri untuk lakukan perubahan terbaik.

Terima kasih sekali lagi Ben and pasukan MYRYL.


Maklumat lanjut tentang bengkel ini boleh ke:
Website MYRYL: www.myryl.net
Instagram: @myrylpoint

5 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com