Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 31 Julai 2015

Makin mahal

Assalamualaikum...(^ ^)


Berapa agaknya harga makanan ni. 

RM3, RM4, RM5. Bukan, semuanya salah!

RM7 untuk sesenduk pulut dan sambal sotong. Haaaaa terbeliak bijik mata membayarnya.

Makin mahal, itu je yang boleh Mas katakan untuk harga makanan sekarang. Kadang tu rasa tak munasabah je, terfikir kenapa peniaga jual harga mahal camni. Padahal kedai makan ni kat kawasan yang hampir dengan kampung.

Mungkin kerana kos bahan mentah yang makin mahal, jadi nak balik modal dan kaut untung lebih juallah mahal sikit. Tapi tak perlulah mahal sangat camtu jika kedai memang dah dikenali, sentiasa ramai pelanggan. Kalau kekalkan harga dan kualiti pasti makin ramai pelanggan baru dan pelanggan lama akan tetap setia.

Nak kaut keuntungan tapi biarlah berpada, tak gitu!

6 ulasan:

  1. huhuhuhu sadis sungguh harganya tu...
    pagi td saya beli bihun n rendang ayam.. rm5.. terkejut masa nak bayar..sebab normally klu beli kat tempat lain baru 3.00-4.00 hukhuk...

    BalasPadam
  2. Sotong memang mahal sekarang tapi sebenarnya peeniaga yang ambil kesempatan kerana pelanggan macam kebuluran tak makan satu bulan lepas bulan puasa. Cuba buat sendiri semua tentu lebih untung dan puas makan.

    BalasPadam
  3. mahalnya.. rezeki ciknaa la dapat student rate kt uia ni..

    BalasPadam
  4. mak hai mas..mahal jugak ye..

    BalasPadam
  5. Ingat lg kt bazar ramadhan.sekor sotong besar rm20

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com