terkini dan sensasi

Khamis, 30 Julai 2015

Menulis blog

Assalamualaikum...(^ ^)

"Aku menulis bukan kerna nama"

Mas mula menulis blog dari tahun 2011. Masa tu tak pernah terfikir yang dari blog boleh pergi event, boleh jana pendapatan, boleh luaskan pengaruh di media sosial dan boleh dikenali. Hebat jugak menulis blog ni kan, kalau betul dengan caranya.


Tapi Mas tak kisah sangat semua tu, kalau ada anggap ia rezeki dan satu bonus. Mas tahu kemampuan dan taraf blog sendiri. Lagi pun Mas menulis sekadar untuk perkongsian dan berikan ilmu dan maklumat yang bermanfaat untuk pembaca. Kuasa pembaca untuk menilai penulisan dan blog Mas, kalau mereka rasa bermanfaat dan berfaedah pasti akan dikongsikan! 

Tapi Mas tak nafikan, luaskan pengaruh kita di blog atau laman sosial memang ada bagusnya. Sekurangnya apa yang kita tulis dan sampaikan dapat manfaat kepada orang lain. Cuma kejar pulangan tu letak nombor dua, yang penting dapatkan kepercayaan dulu.


Bila dah berjaya baru boleh demand kan? Masa tu semua dah tau hanya menulis blog kita mampu berjaya dalam hidup!

5 ulasan:

  1. betul..SA pun blom rasa puas dengan blogging ni...kepuasan menulis yang org susah nak faham

    BalasPadam
  2. besar pengaruh penulisan ni kalau tujuan menulis tu bagus :)

    BalasPadam
  3. yang penting minat untuk menulis :)
    xdek minat xdek pulangan.
    xdek pulangan sia2 semuanya.

    BalasPadam
  4. betul mas, menulis kerana minat. yang lain tu kalau dpt anggap rezeki & bonus :-)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com