Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 28 Julai 2015

Tugas khidmat masyarakat

Assalamualaikum...(^ ^)

Jangan ingat tugas pegawai bomba hanya padamkan kebakaran je. Itu memang tugas utama tapi mereka jugak ada tugas khidmat masyarakat. Kadang tugas ni tak kira masa dan keadaan, jika perlu dan mendesak kena laksanakan jugak.

Tugas khidmat masyarakat
Tugas ni biasanya melibatkan khidmat khas kepada masyarakat sekeliling yang perlukan bantuan pihak bomba. Biasanya khidmat binatang berbahaya seperti ular atau lebah, khidmat menyelamatkan haiwan yang tersepit dan khidmat lain yang tak mampu diselesaikan sendiri. 


Ini kisah semalam kat kedai makan. Husband berhenti makan kat kedai tu, sekali taukeh kedai minta tolong keluarkan anak kucing tersepit. Dia tahu husband bomba jadi teruslah mintak tolong. 

Memang nampak mudah tapi tuntutan tugas khidmat kemasyarakatan tu tak kira bila, masa dan situasi. Walaupun masa tu husband tengah off duty tapi kerana rasa tanggungjawab dia bantu!

4 ulasan:

  1. assalamualaikum
    hi singgah sini
    sory hr nie bz x sempat nak BW

    BalasPadam
  2. Alaaa comelnyaaaaaaaaaaa kucing sian dia!

    BalasPadam
  3. Kerja "fireman" ni almost everything die buat . Respect and salute them :D

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah..tanggungjawab itu penting :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com