Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 26 Ogos 2015

Kisah Airis dan panda

Assalamualaikum...(^ ^)

Sejak balik dari Zoo Negara, hari² Airis dok cerita pasal panda. Memang seronok dan teruja dia dapat tengok panda yang comel tu. Siap cakap "Mama, panda tu gemuk dan comel cam Airis." Hehehee!

Seminggu sebelum pergi tengok panda memang dia yang tak sabar. Hari² tanya bila nak pergi dan hari² nak tengok gambar panda yang ada kat handphone Mas. Ternyata dia memang tak sabar! 

Selepas tengok panda tu, setiap hari mesti tanya 3 soalan ni. Hadoiii letih mama nak jawap hari².

"Mama, Airis nak peluk panda boleh tak?"
"Mama, Airis nak bawak balik panda boleh tak?"
"Mama, Airis nak jumpa panda lagi boleh tak?"

Airis memang sukakan binatang. Ingat lagi masa bawak dia ke Farm In The City kat Seri Kembangan, semua binatang dia nak pegang. Memang dia tak takut. Bagus sebenarnya bawak anak² tengok haiwan ni, dapat mereka kenal dan pelajari tentang haiwan tersebut. Di samping kita boleh didik anak² untuk sayangi dan cintai haiwan. Jadi berilah peluang mereka rasa pengalaman tu.

Bila tengok gambar ni mesti cakap, ini panda Airis! Padahal panda batu je.



2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com