Terkini dan Sensasi

Selasa, 29 September 2015

Dek kerana jerebu

Assalamualaikum...(^ ^)


Alhamdulillah hari ini jerebu semakin berkurangan walaupun masih belum pulih sepenuhnya dan indeks udara pun masih di tahap tidak sihat. Lega semalam hujan turun membasahi bumi.

Hampir sebulan negara dilanda jerebu akibat sikap tidak bertanggungjawab sesetengah pihak. Bukan sahaja negara luar tapi ada segelintir pihak di negara kita pun melakukan pembakaran terbuka. Sikap mereka seolah² tidak prihatin dengan keadaan jerebu yang agak teruk ni. Kena denda mereka bayar je atas dasar punya duit dan kuasa!


Sekolah pun dah 2 kali tutup dek kerana jerebu. Kita yang bekerja ni terpaksa hadap jerebu sebab pejabat memang tak tutupnya. Jadi Mas memang banyak habiskan masa di pejabat, kurang nak lakukan aktiviti luar. Nak keluar jogging pun tak sanggup, sesak nafas bau asap. Balik kampung hari tu pun jerebu jugak, tak dapat nak hirup udara segar. 

Harap sangat jerebu ni cepat berakhir. Rindu nak tengok langit biru, rindu nak hirup udara segar dan rindu nak beriadah di luar dengan keluarga. 

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com