Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 5 September 2015

Seronoknya kampung

Assalamualaikum...(^ ^)

Siapa yang suka menetap kat kampung, pasti ramai yang suka kan?



Mas kalau balik kampung memang seronok dan teruja. Banyak benda best dan menarik boleh buat. Nak pulak sekarang balik ada musim buah, memang puas makan. Antara buah yang ada, rambutan dan mempelam. Perghhh pelam muda tu yang paling sedap, tengok pun dah kecur ayaq liur. 

Satu lagi yang best dapat makan ikan patin sangkar segar dari sungai. Hari² makan pun tak bosan. Hari pertama balik dah beli seekor dan goreng je. Fuhhh tak cukup seekor, berebut² makan. Adik Mas makan sampai bertambah 2 kali. Pastu colek pelam ni pun sedap!



Nak makan kat kampung pun senang dan murah. Kuih muih, lauk pauk dan sayuran yang dijual masih boleh dapat dengan harga yang murah. 

Pendek kata memang berbeza kehidupan di kampung dan di bandar. Kalau nak lebih berjimat menetaplah di kampung. Mas pun dah ada perancangan nak menetap di kampung, moga ada rezeki!

7 ulasan:

  1. Ya allah sedapnyer mas... mmg rasa lapar la ni.... dah la lum makan lagi tepat waktunya wlupun dh kul 11 ni... hehehe.... pelam tu cicah gula garam kicap perghhh buh cili padi.... meletopppp.....

    BalasPadam
  2. Ya allah sedapnyer mas... mmg rasa lapar la ni.... dah la lum makan lagi tepat waktunya wlupun dh kul 11 ni... hehehe.... pelam tu cicah gula garam kicap perghhh buh cili padi.... meletopppp.....

    BalasPadam
  3. rambutan, pelam, ikan patin! memang rasa kampungg! besttt

    tips pengambilan vitamin semasa hamil

    BalasPadam
  4. Ruby x reti mkn & xreti msk ikan patin tu mas...rasenya cm mane ya..hehehehe..dgr org duk makan msk tempoyak sampai nasi berpinggan2 ha...

    Rambutan sedap...pelam pun sodappp cicah kicap buh cili...

    Bgslah mas ade perancangan nk duk kg..

    BalasPadam
  5. memang seronok boleh makan makanan kat kampung..nak makan ape semua ada boleh petik je kan..best!

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com