Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 8 Oktober 2015

Boling oh boling

Assalamualaikum...(^ ^ )


Sabtu ni dan 14 November nanti. Mas cuba nasib masuk, mana tau ada rezeki terpilih ke Sarawak tahun depan. Kalau ikutkan mood nak main boling dah ke laut, dah takde hati dan perasan nak main. Tak tahu kenapa?

Kalau dedulu pantang ada kejohanan mesti teruja nak masuk. Tiap² hari turun latihan lepas waktu pejabat, kadang sampai pukul 1 pagi balik rumah. Terasa semangat dan keseronokan di situ. Kawan sepasukan yang turut serta pun best, main santai² tanpa rasa stress!

Tapi pasukan sekarang lebih nak kejar kepada kemenangan, setiap kali main mesti nak menang besar. Kalau kalah disebabkan salah seorang ahli pasukan sanggup bermasam muka. Haaa memang tak seronoklah camtu, memang habis hilang semua keseronokan nak bermain. 


Mas akui setiap kali masuk kejohanan mestilah nak menang, siapa tak nak hadiah kan? Tapi tak boleh terlalu letak harapan yang tinggi sebab takut bila kalah kita tak boleh terima. Biarlah kita main dengan hati yang seronok dan tenang serta anggap ianya seperti latihan. Ada rezeki menang pasti kita akan menang. Yang penting kita main dengan cara dan teknik yang betul.

Main boling ni sebenarnya ikut nasib. Kalau kita main sungguh² camne pun, ikut teknik dan cara yang betul pun tapi kalau takde rezeki kita tak boleh kata apa. Sedangkan pemain boling negara pun ada masa teknik mereka tak menjadi, ada je yang tak kena. Hampir 13 tahun dah Mas main boling, jadi memang situasi camni sering terjadi. 

Cuma yang penting kita kena rajin berlatih untuk mantapkan cara permainan. Insya Allah rezeki tu ada dan kita pasti menang!

Harap² ada rezeki Mas Sabtu ni walaupun tak berlatih langsung, hahahaa!

5 ulasan:

  1. saya kalau main asyik pegi longkang je kak mas..gelak je yg lebih nnt hahahahaha..all the best kak..caiyokkk

    BalasPadam
  2. Kak Sue teringin nak main bowling..tak tau main Mas..ehehe..

    BalasPadam
  3. Good Luck Mas...
    InsyaAllah terpilih nnt...

    BalasPadam
  4. assalamualaikum mas..gud luck k...:)

    BalasPadam
  5. semoga kejayaan milik kak mas..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com