Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 30 Oktober 2015

Festival Light and Motion Putrajaya 2015 (LAMPU)

Assalamualaikum...(^ ^)

30 Oktober hingga 1 November 2015 | Festival Light and Motion Putrajaya 2015 (LAMPU) bertempat di Dataran Putrajaya, Presint 3 bermula jam 7.30 malam hingga 12.00 tengah malam.


Haaa jerebu dan bertambah baik dan beransur pulih kan? Jadi bolehlah bawak anak² beriadah di luar. Pasti mereka dah bosan asyik terperap je kat rumah, jadi apa kata kita bawak anak² tengok Festival LAMPU ni. Pasti menarik dan memang sesuai bawak anak² berhibur sambil tengok pertunjukan lampu yang sangat cantik. 

LAMPU atau Light and Motion Putrajaya adalah acara mega anjuran Perbadanan Putrajaya yang merupakan ahli Lighting Urban Community International (LUCI Association). Festival LAMPU 2015 diilhamkan untuk mengetengahkan elemen kemodenan dan kemajuan industri pencahayaan di Malaysia ke arah memartabatkan inisiatif pencahayaan bandar di Putrajaya yang lebih sistematik dan ideal di peringkat antarabangsa.


Pelbagai acara menarik menanti anda selama 3 hari bermula malam ini. Antara acara yang menjanjikan keseronokan dan keterujaan adalah Pertandingan Fotografi, Garden Lighting, Tron Dance Performance, Persembahan Wayang Kulit, Bicycle Lihgt Show, Projection Mapping dan Car Light Show. Fuhhh semua acara sangat menarik dan pastinya kita tak akan bosan ke Festival LAMPU.

Festival ni memang tahun lepas dah ada tapi Mas tak berkesempatan nak pergi tengok. Jadi tahun ni memang tak akan lepaskan peluang untuk menikmati limpahan cahaya lampu warna warni di Putrajaya. Teruja nak bawak anak², mesti mereka pun tak sabar.


Jadi jom manfaatkan hujung minggu kita bersama keluarga dengan abadikan memori dan kenangan terindah di Festival LAMPU Putrajaya. Jangan lupa rakamkan video dan gambar banyak²!

Untuk maklumat lanjut mengenai festival ini boleh layari:


4 ulasan:

  1. Best nie Mas..akak nak balik kampung pulak..

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...wah bestnya mesti cantik nanti...;)

    BalasPadam
  3. bestnya dapat pergi..tak berkesempatan nak pergi haritu sebab balik kampung..harap lepas ni ada lagi.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com