mrs secretary

Ahad, 18 Oktober 2015

Komuniti blogger

Assalamualaikum...(^ ^)

Pada awal menulis blog Mas hanya sekadar suka² dan nak berkongsi cerita. Pastu sedikit sebanyak Mas tahu yang blog ada pembaca dan pengikutnya tersendiri. Bila mereka suka penulisan dan cerita kita, mereka akan jadi pembaca setia. Jadi makin lama makin seronok Mas menulis bila ada pengikut dan pembaca yang setia mengikuti penulisan Mas. Dari situ Mas belajar untuk menulis dengan lebih baik dan berkongsi cerita yang lebih bermanfaat kepada pembaca. Tiada istilah suka² dah.

Bila dah ada pembaca setia terus jadi rapat, saling kunjung mengunjungi ke blog masing². Berkongsi pendapat, ilmu dan idea dalam penulisan. Pastu jadi sahabat di alam maya dan media sosial. Seronok, tak pernah terfikir dari blog bukan hanya menulis dan kongsi cerita tapi boleh dapat sahabat.


Semakin lama bersahabat ada yang ingin bersua muka, adakan gathering untuk lebih mengenali. Dari gathering itu Mas tahu wujudnya komuniti blogger. Rupanya ada kelab atau kumpulan blogger yang bernaung di bawah satu komuniti. 

Bagi Mas bagus wujudnya komuniti sebegini sebab kita boleh rapatkan silahturrahim. Jadi tidaklah blogger hanya bersahabat di alam maya tapi boleh jadi satu keluarga di bawah satu komuniti. Boleh berkongsi idea dan pengalaman dalam berblog dengan blogger yang lebih otai dan banyak ilmu. Dalam komuniti blogger jugak kita boleh saling bantu membantu jika ada ahli yang dalam kesusahan. 

Berblog bukan sekadar menulis, dari blog kita boleh bina keluarga dalam satu komuniti yang sama² berkongsi ilmu bermanfaat. Sekarang Mas sertai Kelab Blogger Ben Ashaari, satu komuniti blogger yang makin dikenali. Mas seronok dan bangga jadi salah seorang ahli sebab banyak ilmu blog yang Mas dapat. Kami bukan hanya berkongsi cerita di blog tapi dah macam satu keluarga!



2 ulasan:

  1. assalamualaikum mas...seronoknya dpt berkumpul dan mengenali sesama teman alam maya...terbaikk..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com