Terkini dan Sensasi

Sabtu, 31 Oktober 2015

Nur Airis Arissa : Di ambang usia 3 tahun

Assalamualaikum...(^ ^)

Membesarkan anak umpama perjalanan usia, makin membesar anak makin bertambah usia kita. Dah bertambah usia tu makin tualah kita. Anak² Mas pun dah semakin membesar. Yang sulung dah anak dara, yang kedua dah anak teruna dan si Airis pun dah nak masuk usia 3 tahun.


Entri ni kisah Nur Airis Arissa yang di ambang usia 3 tahun, tak lama lagi. Semakin bijak dia. Kalau bercakap tu dah macam orang dewasa, dia lagi pandai cakap dari mama babahnya. Kadang kita kalah dengan dia. Pastu jangan buat tak tahu atau lawan apa dia cakap, siaplah kena amuk nanti. Hahahaa!

Makin besar makin pandai dia berdikari, apa saja dia dah pandai buat sendiri. Seronok tengok si kecik yang pandai urus diri sendiri, comel je! Toilet training pun dia dah berjaya 80%, kadang ada terbabas tu biasalah, budak baru belajar. Tapi Mas tak sangka di usia dia yang belum 3 tahun dia dah berjaya lulus free diapers. Bijak Airis!


Satu lagi sikap dia yang Mas perasan ikut sikap mama ialah garang, hehehee! Janganlah abang dan kakak nak usik, siap kena amukan. Memang kalah abang kakak kalau kena marah dengan dia. Mama dan babah pun kadang kena marah jugak, redha jelah. 

Itulah anak², masing² membesar dengan cara yang berbeza. Kita sebagai ibu bapa yang kena corakkan yang terbaik buat mereka. Pasti kita nak mereka membesar dengan sihat, jadi anak bijak dan berjaya dunia akhirat. Moga doa kita Allah makbulkan!

3 ulasan:

  1. comelnyee, bdk makin besar makin bnyk keletahnye :)

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...sekejap jer dah besarkan..;)

    BalasPadam
  3. dah besar makin bijak dan petah bercakap ye Airis..tetap comel

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com