Logo KBBA

terkini dan sensasi

Ahad, 11 Oktober 2015

Pemilihan akhir Sukan KKM 2015

Assalamualaikum...(^ ^)


Semalam pasukan Boling Putrajaya Ibu Pejabat KKM telah mengadakan sesi pemilihan akhir untuk kontijennya. Pemilihan ini untuk Sukan KKM yang akan diadakan di Sarawak tahun 2016. Kontijen yang diperlukan ialah 12 orang untuk pasukan lelaki dan 12 orang untuk pasukan wanita.

Jadi Mas pun cubalah nasib, mana tau ada rezeki terpilih ke Sarawak. Sambil bersukan sambil makan angin, hehehee!

Turun ke gelanggang boling memang tak berbekalkan latihan langsung, berserah kat nasib je. Tapi tak sangka walaupun dah 3 bulan tak berlatih tapi cara bermain tetap bagus. Masih mampu capai average lebih dari 130. Walaupun bukan satu pencapaian yang terbaik tapi corak permainan takdelah teruk sangat. Cuma Mas perlu latihan yang kerap dan konsisten!


Setelah berhempas pulas main, inilah hasilnya. Berjaya duduki tempat ke-5. Dah cerah peluang nak ke Sarawak, cuma kena tunggu lagi satu kejohanan pada 14 November nanti. Kalau berjaya kekalkan kedudukan 12 terbaik maka tiket nak ke Sarawak dalam genggaman dah.

Jadi mulai minggu depan kena berlatih, berlatih, berlatih dan berlatih. Mantapkan lagi teknik dan cara balingan. Pelajari lagi strategi bagaimana nak kejar strike dan spare. 

Gilap bola dan bersedia untuk training, ehhh!


3 ulasan:

  1. lamanyer tak main bowling..sy kalau main kak mas gelak je yg lebih nnt hahahahaha..main bowling pn cantik kak mas skrg ni..kemain sgt tau..i jelly hahahahaha

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...seronoknya main bowling...bila la dpt pi main bowling lg...

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com