Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 12 Oktober 2015

Review filem Maze Runner : The Scorch Trials

Assalamualaikum...(^ ^)


Haaa baru nak tengok sekuel kedua Maze Runner. Orang lain dah berabad tengok, hahahaa! Memang dah lama nak tengok tapi biasalah kekangan masa. Jadi semalam ada rezeki dapatlah tengok, nasib ada lagi main kat wayang.

Sebenarnya Mas tak tahu pun pasal sekuel Maze Runner sehinggalah tertengok sekuel pertamanya di Astro. Bila dah tengok menarik pulak cerita ni, terus tak sabar nak tengok sambungannya. Tapi kalau nak tonton sekuel kedua ni kena pastikan tonton yang pertama dulu, baru faham jalan cerita. Kalau tak nanti terkulat² dalam panggung sebab tak faham. 

Mas tak nak kongsi sinopsis filem ni sebab mesti ramai dah tahu dan dah tonton pun. Mas cuma nak kongsi review dari kacamata sendiri bila dah menonton Maze Runner : The Scorch Trials.


Review Maze Runner : The Scorch Trials
Bagi Mas plot cerita yang dipaparkan agak mendatar pada permulaan. Tetapi ia semakin menarik dan mendebarkan bila masuk babak mereka melarikan diri dari The Scorch. Adegan dikejar dan diserang oleh zombie cukup menakutkan sampai Mas sibuk dok jerit² suruh mereka cepat lari, hahahaa! 

Keseluruhan jalan cerita menarik dan senang difahami jika kita menonton dari sekuel pertama. Jadi ingat kena tonton dulu sekuel pertama. Tapi paling tak sangka bila ada pembelot di kalangan mereka.

Pengakhiran cerita memang tergantung dan akan ada sambungan lagi nanti. Kalau yang dah baca novelnya pasti tahu kan? 

7 bintang Mas bagi sebab boleh tengok tanpa rasa mengantuk!

5 ulasan:

  1. saya dah lama tak tengok wayang citer citer gini kak mas..asyik citer kartun je hahahahahaha

    BalasPadam
  2. assalamualaikum mas...wah mcm menarik jer ni...:)

    BalasPadam
  3. ada sambungan lagi??wah jauh perjalanan cerita ni..yang first memang best..kedua belum tengok lagi..huhu

    BalasPadam
  4. dah tgk online citer ni.. nak kata best tu tak gak... mcm takde kesudahan jek

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com