Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 29 Disember 2015

Review filem Dilwale

Assalamualaikum...(^ ^)

Aahhh Dilwale, tak habis² senyum. Lagi² tengok ShahRukh Khan yang sangat kacak dan Kajol yang sangat cantik, cair!


Peminat tegar hindustan kan, haruslah usaha untuk dapat menonton filem ni. Dah banyak hari godek website GSC dan TGV nak tempah tiket tapi memanjang sold out. Tiket sebelah siang jangan harap nak dapat, yang ada midnight je. Pastu satu hal nak pujuk husband yang anti hindustan tu untuk teman. Kecewa dah masa tu!

Tapi semalam berkat tekad nak tengok jugak filem ni kat panggung, gigih godek tiket. Akhirnya dapat jugak tiket, tapi sebelah malam. Tak kisahlah janji dapat tengok, terus tempah 4 tiket jam 8.30 malam di TGV D'Pulze Cyberjaya. Yang paling seronok berjaya pujuk husband ikut sama menonton. Anak² semua ikut sebab mereka pun dah terminat hindustan macam mamanya. 


Ehhh terpanjang pulak membebel, jom baca sinopsis dulu.
Dilwale bukanlah kesinambungan filem Dilwale Dulhania Le Jayenge tetapi hanya menggunakan tajuk dari filem tersebut. Ini kira comeback dari SRK dan Kajol selepas 20 tahun DDLJ. 

Cerita mengisahkan Raj yang tinggal di Goa bersama adik lelakinya Veer dan 2 orang sahabatnya. Raj dan Veer mengusahakan perniagaan bengkel kereta bagi menampung hidup mereka. Tapi disebalik kehidupan itu Raj ada kisah silam dimana dia adalah seorang mafia yang bernama Kaali. Namun walaupun sebagai mafia dia tidak lari dari cinta dimana dia telah jatuh cinta dengan Meera. Tapi cinta mereka terhalang dek kerana permusuhan antara bapa Kaali dan bapa Meera. Dapatkan cinta mereka disatukan selepas pertemuan Veer adik Kaali dan Ishita adik Meera? Adakah memori silam dan dendam lama mereka dapat mengatasi rasa cinta?


Review filem Dilwale
Secara keseluruhan Mas sangat teruja dan seronok menonton filem ini. 3 jam dalam panggung terasa sekejap je. Babak kelakar, romantik dan kasih sayang melengkapkan filem ini. Kepandaian pengarah filem ini menyelitkan unsur² jenaka memang berjaya, kelakar habis! Babak tangkap leleh pulak memang kurang tapi ada babak yang sedih, bergenang jugak airmata.

Satu babak yang paling Mas suka ialah ketika Meera hanya memberi masa 5 minit kepada Kaali untuk dating dengan beliau. Bagi Mas babak tu sangat manis, genius, kelakar dan romantik habis. Memang boleh senyum sorang bila ingatkan balik babak tu. Ditambah pulak dengan renungan mata dan penampilan SRK yang kacak tu, bisa cair gitu!

Lokasi pengambaran di Bulgaria pun sangat cantik terutama semasa pengambaran lagu. Memang sesuai dengan mood cinta dan romantik! Dan lagu pulak semua sedap didengar terutama lagu Janam Janam, asyik nak nyanyi je. Pendek kata semua best tentang filem ni. Husband yang tak minat hindustan pun boleh tersenyum simpul, heheheele!

Mas bagi 10 bintang bukan sebab Mas peminat tegar SRK dan hindustan. Tapi sebab filem ni memang best best dan best! Pasti akan repeat kali kedua.

Meh romantika de amor dengan lagu ni! 


4 ulasan:

  1. waaaa..
    gambar daring habis..
    jeles ittew tgk :p

    shark tunggu kt astro je lar.
    xdek patner nk tgk :)

    BalasPadam
  2. aduii.. bestnya... x dapat tengok lagi..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com