Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 10 Disember 2015

Survey barang persekolahan

Assalamualaikum...(^ ^)

Zaman GST, zaman minyak naik, zaman harga melambung tinggi membuatkan Mas lebih berhati² dalam bab perbelanjaan. Bukannya berkira sangat tapi kena berjimat cermat, setiap sen yang digunakan kena betul² berbaloi. Lagilah sekarang ni nilai duit RM50 dah umpama nilai duit RM1 je.


Jadi sebelum membeli barang persekolahan anak² Mas kena buat survey dulu. Kena cari kedai atau pasaraya yang tawarkan harga yang lebih rendah dan berpatutan. Jadi lepas dah survey beberapa kedai, Mas tengok iklan kat akhbar pasaraya Tesco tawarkan harga yang lebih murah. Pasaraya Mydin dan The Store pun sama.

Tapi nak beli yang murah kena tengok kualiti kain jugak, biarlah ia berbaloi dan setimpal dengan harga. Kat pasaraya Hari² pun murah jugak dan kain pun elok. Dulu Mas pun selalu beli kat situ, cuma tahun ni nak cuba beli kat tempat lain yang lebih murah dan jimat. 



Bila dah survey baru puashati nak membeli. Hujung minggu bolehlah beli barang persekolahan anak².

3 ulasan:

  1. musim nak cari barang2 persedian sekolah
    selalu banyak sale kan

    BalasPadam
  2. dasyat kan , sekarang ni.. harga makin mahal..kesian dekat mak ayah..

    BalasPadam
  3. assalamualaikum mas...skg semua pasaraya sibuk buat promosi baju dan peralatan sekolah...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com