Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 26 Februari 2016

Cosmoderm BB Cream

Assalamualaikum...(^ ^)

Mas nak perkenalkan lagi satu produk Cosmoderm yang Mas baru cuba pakai. Produk ni Mas dapat semasa kembara KBBA ke Taman Negara minggu lepas. Terima kasih Cosmoderm atas tajaan dan goodies beg yang sangat menarik tu. 


Cosmoderm BB Cream
Inilah BB Cream yang dirumus dengan minyak tea tree, minyak jojoba, kulit kayu manis dan glutathione. Ia dapat membantu menutup cela/jerawat serta boleh dipakai sebagai asas mekap. Selain itu kandungan SPF 35PA+++ di dalamnya bertindak sebagai perlindungan berpanjangan terhadap sinaran UVA & UVB.

Jadi memang tepat dan sesuailah untuk kembara outdoor seperti di Taman Negara ni. Nak pulak dengan cuaca panas terik yang boleh menyebabkan kulit terdedah kepada sunburn. Tetapi semasa aktiviti kembara 4WD, Mas terlupa nak pakai BB Cream ni. Jadi kulit memang kena sunburn sebab seharian terdedah kepada cahaya matahari. Hari keempat dah nampak kulit muka kemerah-merahan dan akan mengelupas. Bila cuci dengan air terasa sedikit pedih! 


Jadi Mas cuba pakai BB Cream selepas mandi dan apa yang Mas alami memang menakjubkan. Setelah 3 hari gunakannya kulit langsung tak mengelupas dan kesan kemerahan dah tiada. Yang paling seronok bila basuh muka tak rasa pedih dah. Memang bagus BB Cream ni, walaupun pakai selepas sunburn tapi masih boleh merawat kesan sunburn dengan cepat dan berkesan! 

Lihat kulit Mas, takde pun kesan sunburn. Terima kasih Cosmoderm BB Cream.


3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com