Terkini dan Sensasi

Rabu, 24 Februari 2016

Kembara KBBA ke Taman Negara : Han RainForest Resort

Assalamualaikum...(^ ^)

Setelah lama tak menulis dek kerana kekangan masa dan kemalasan akhirnya Mas kembali. Kali ini Mas nak berkongsi cerita dan pengalaman berharga ahli Kelab Blogger Ben Ashaari ke Taman Negara. Setiap tahun pasti kami akan adakan aktiviti sebegini bagi mengeratkan silahturrahim sesama ahli serta menimba pengalaman berharga. Di samping itu suara, cerita dan pendapat sebagai blogger dapat disampaikan kepada para pembaca dan masyarakat. 

Kembara kami selama 4 hari 3 malam bermula pada 19 Februari 2016. Kami berkumpul di Matic, Kuala Lumpur untuk sedikit taklimat dari pihak penganjur. Perjalanan bermula jam 9.30 malam menuju ke Taman Negara menaiki bas yang disediakan. Setelah hampir 5 jam perjalanan kami tiba di Kuala Tahan, Pahang. 


Han RainForest Resort, Taman Negara
Penginapan kami ditaja sepenuhnya oleh pihak Han RainForest Resort. Kemudahan bilik yang disediakan sangat luas dan selesa. Bilik yang Mas menginap mempunyai 1 katil single dan 1 katil queen. Bilik ini memang sesuai untuk yang datang berkeluarga bersama anak². Bilik air dan tandas pun luas dan bersih. Ada jugak bilik yang mempunyai 2 katil single yang sesuai untuk bujang yang datang bersama kawan². 




Suasana sekitar resort pun segar dan nyaman kerana dikeliling pokok² hijau dan pokok² bunga yang cantik. Pelbagai kemudahan disediakan di resort seperti pengangkutan van ke jeti Kuala Tahan, message center, restoran yang luas, mini market, kemudahan karaoke, conference room, dewan makan untuk acara rasmi dan tempat rehat dan riadah.





Pihak resort jugak menyediakan pakej aktiviti seperti jungle trekking, canopy walkway, night jungle walk, rapid shooting, camping, lawatan ke kampung orang asli, aktiviti 4x4 dan pelbagai lagi. Jadi memang berbaloi menginap di Han RainFofest Resort jika datang ke Taman Negara. Nanti Mas ceritakan satu persatu aktiviti yang Mas ikuti, memang seronok! Terima kasih pihak Han Travel atas pengalaman menarik tersebut.

Jadi kalau berminat untuk menginap di Han Rainforest Resort jika ke Taman Negara boleh hubungi Encik Bakar. Pasti berpuashati dengan kemudahan dan aktiviti yang mereka sediakan.



Semasa hari terakhir kami di sini diadakan jugak Majlis Perasmian Tapak Eco Advanture Camp dan Perasmian Han RainForest Resort oleh YB Datuk Mas Ermieyati Samsudin, Timbalan Menteri di Kemterian Pelancongan. Ahli KBBA jugak berpeluang beramah mesra dengan YB Datuk. Memang satu pengalaman yang sangat berharga.  




3 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com