terkini dan sensasi

Rabu, 30 Mac 2016

Review filem Kungfu Panda 3

Assalamualaikum...(^ ^)

Satu lagi filem yang Mas nantikan. Suka tengok si Po yang gemuk dan comel tu! Pastu ala² lurus bendul dan bodoh² sikit tu. Memang aksi dia sentiasa mencuit hati bila kita menontonnya, lagi seronok anak²lah. Jom baca review.


Sinopsis filem
Mengisahkan Po yang bertemu kembali dengan ayahnya setelah lama terpisah. Kemudian Po dipilih oleh Master Shifu untuk menjadi sifu tetapi Po tidak yakin dia boleh melakukannya. Ini membuatkan Po tertanya² adakah dia Dragon Warrior yang sebenar. Dalam masa yang sama seorang penjahat bernama Kai telah menewaskan Master Oogway iaitu seorang pahlawan unggul di China. Kai merampas chi dari master tersebut serta chi dari semua pahlawan² handal di China. Dapatkah Po mengalahkan Kai untuk merampas kembali chi yang diambil dan dapatkan dia mendalami ilmu chi untuk mengalahkan Kai.

Review Kungfu Panda 3
Satu filem animasi yang tidak pernah membosankan dari sekeul pertama lagi. Penuh dengan babak lucu dan comel dari si Po yang bisa membuatkan kita ketawa. Jalan cerita yang mudah difahami akan menarik minat kita untuk menonton filem ini. Suka dengan watak Po, walaupun kadang² dia nampak agak bodoh tetapi akhirnya dialah yang jadi wira sebenar.


Kejayaan pengarah menghasilkan sinematografi cantik, kesan bunyi yang bagus serta dialog yang kelakar membuatkan filem ini tidak mengecewakan. Dari mula hingga akhir asyik ketawa dan kagum!

Pastu semangat setiakawan antara Po dan sahabat²nya memang harus dipuji. Susah senang mereka hadapi bersama sehingga berjaya mengalahkan musuh. Jadi Mas tetap bagi 10 bintang. 

Jangan lupa tonton ye!

3 ulasan:

  1. Kak Sue belum sempat lagi nak bawak anak-anak tengok Mas..

    BalasPadam
  2. memang best! gelak je dari awal sampai habis cerita ni hehe

    BalasPadam
  3. assalamualaikum mas...pasti mencuit hati kalau tengok cite ni...:)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com