terkini dan sensasi

Selasa, 22 Mac 2016

Sekolah ditutup akibat panas melampau

Assalamualaikum...(^ ^)

Lagi bencana melanda negara kita!

2014 dengan banjir besar, 2015 dengan jerebu dan 2016 dengan El-Nino. Moga kita sentiasa dilindungi oleh Allah SWT dan beringatlah kita dengan setiap kejadian yang menimpa. Moga kita lebih peka dan prihatin terhadap alam sekitar dan bumi kita.

sumber gambar dari Berita Harian


Sekolah di Kedah dan Perlis ditutup
Bermula hari ini dan esok semua sekolah di Kedah dan Perlis ditutup akibat panas melampau sehingga mencecah suhu 39 darjah Celcius. Memang bahaya untuk anak² berada di luar rumah dengan suhu panas sebegini. Walaupun ada negeri yang suhu belum sampai ke tahap 39° tapi bahang panas tu masih terasa, duduk dalam rumah pun tetap panas. 

Jadi kita kena ambil langkah berjaga² seperti kurangkan aktiviti di luar rumah, banyakkan minum air kosong, kerap mandi dan jaga kesihatan. Terutama sekali untuk anak² sebab mereka ni kadang tak kisah sangat pasal minum air kosong. Macam anak² Mas memang di rumah hanya suruh mereka minum air kosong je, air manis kurangkan. Pastu wajib bawak bekal air kosong ke sekolah. 

Pastu kesihatan anak² dan diri sendiri pun kena sentiasa pantau. Kalau kerap sakit kepala atau demam kena cepat² pergi ke klinik. Bukan apa takut kena strok haba je! 

3 ulasan:

  1. Risau kan kalau anak-anak main kar luar.. Panas sangat cuaca sekarang ni

    BalasPadam
  2. SubhanaAllah...sampai sekolah area Utara ditutup huhhh

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com