Terkini dan Sensasi

Rabu, 13 April 2016

Penambahbaikan skim perkhidmatan 2016

Assalamualaikum...(^ ^)


Berita yang hangat di dada akhbar dan media massa semalam. Ramai penjawat awam memang tertunggu² khabar gembira ni. Ada yang dah berkira² akan dapat naik gred dan dapat pertambahan kenaikan gaji tahunan. 

Skim perkhidmatan jawatan Mas pun terlibat dalam penambahbaikan ni. Sekarang Mas gred N27 dan gred tu akan dimansuhkan, ia akan digantikan dengan gred N29. Tapi yang tak seronoknya tiada penambahan kenaikan gaji tahunan, sama je naik RM145 setahun. Baru berangan nak dapat naik gaji, RM50 bertambah pun jadilah. Huhuhuu!

Jadi berbanggalah dengan kenaikan gred je. Lepas ni jadi Setiausaha Pejabat Gred N29, hahahaaa cam poyo je. Tapi syukur dapat jugak naik gred kan cuma nak gembira ke, sedih ke, puashati ke memang susah untuk dinyatakan. Haaaa gitu!


Pada kawan² penjawat awam yang terlibat dalam penambahbaikan ni, tahniah. Ingat semua ni gelaran je, yang penting kualiti kerja kena sentiasa terbaik!

Kalau nak kira kenaikan gaji anda pada gred baru boleh klik sini.

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum, sepatutnya klu naik gred N27 ke N29 gred gaji pun kenalah bertambah , setakat naik gred gaji lama gak serupa xde pe2 terjadi ler...pi mai pi mai tang tuh jer ler...yg penting lam keadaan kos hidup tinggi sekarang ialah naik gaji bukan naik gred jer..




    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com