Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 19 Mei 2016

Retaknya Note5 ku

Assalamualaikum...(^ ^)

Retaknya kamu retak lagi hatiku! 


Sedih, sadis, terkilan, meraung pun dah tak boleh buat apa, nasi dah jadi bubur. Benda dah nak jadi kan? Apa pun kena redha dan terima dengan hati yang terbuka, huhuhuu!

Sayang giler Mas dengan Note5 ni, beli dengan hasil duit berblog tu. Gigih kumpul sampai cukup semata² nak dapatkan idaman hati. Memang tak sampai setahun lagi pakai, beli bulan 11 tahun lepas. Masih under warranty lagi! 

Tapi skrin pecah memang tak boleh under warranty, sebab atas kecuaian sendiri kan? Jadi nak tak nak kena keluarkan duit sendiri untuk ganti skrin baru. Dah telefon Samsung Center, katanya kos lebih kurang RM700 ke RM800 kalau hanya skrin sahaja yang pecah. Kalau ada spare part lain yang rosak akan tinggi lagilah kosnya. Huwaaaa nangis tepi bucu katil!

Cuma hantar sendiri ke Samsung Center ni lebih murah berbanding kita minta kedai yang hantarkan. Mas dah tanya kedai yang biasa beli handphone tu, RM1.2k dia nak siap upah. Fuhhh memang mahal! Nasiblah husband tergerak hati nak tanya Samsung sendiri, dapatlah jimat dalam RM500.  

Esok masuk workshop kesayangan Mas ni. Tak tahulah berapa lama masa yang diambil untuk siap. Harap sempat Mas kumpul duit dulu, huhuhuu! Buat masa ni, pakai tab dulu. Nasib ada tab ni, kalau tak memang tak bersosiallah Mas. Nak update blog pun tak boleh. 

Takpe Mas, bertabahlah! Ada hikmah disebaliknya, mungkin Allah nak bagi rezeki lain tu. Mana tau kan? Sob³ nak nangis lagi boleh tak. 

2 ulasan:

  1. nasib baik dah boleh repair kan..sayang hp

    http://www.azlindaalin.com/

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com