Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 30 Mei 2016

Royal Floria Putrajaya 2016

Assalamualaikum...(^ ^)


Jejak jugak kaki kat Floria walaupun dengan keadaan kesihatan diri yang tak berapa baik. Tapi teringin nak pergi punya pasal, tabahkan hati dan kentalkan semangat. Akhirnya sampai jua!

Mas sampai dalam pukul 4 petang, saja tunggu cuaca redup sikit baru jejak kaki kat situ. Tak larat nak pergi waktu matahari tengah terik tu. Sampai je kat kaunter tiket, fuhhh panjang giler barisan. Husband cakap ini dalam sejam lebih jugak kena beratur. Huhhhh lama sungguh! Jadi Mas pun terus semak macam mana cara nak beli tiket online, mudah je rupanya. Hanya install apps Putrajaya Mobile, pastu dah boleh beli tiket menggunakan online banking. Hanya RM1.50 online fee dikenakan kepada seorang dewasa, kanak² percuma. 

Jadi Mas nasihatkan kawan² yang nak pergi belilah tiket online, lebih mudah. Lebih RM2 ke RM3 je, janji tak perlu beratur panjang. 



Melangkah masuk ke tapak Floria suasana dia macam biasa, seperti tahun² sebelumnya. Tak banyak beza dan tiada perubahan sangat. Ada pelbagai jenis lanskap dan replika² dari negeri² dan badan berkanun. Corak dan gubahan lanskap tetap sama, menggunakan bunga² dan bahan terpakai. Tapi pengunjung tetap ramai! 

Kali ni Mas tak ambil banyak gambar pun, hanya yang menarik minat dan cantik dimata je! Pastu tak habis pun tawaf seluruh tapak Floria tu, tak larat! Rumah yang mempamerkan gubahan bunga-bungaan tu pun Mas tak masuk.








Magic Of The Night
Haaaa ini memang tarikan utama dan dinanti² oleh para pengunjung. Semua seronok nak tengok bot berhias dari negeri² di Malaysia. Ini saja gambar bot berhias yang sempat Mas ambil, selebihnya tak sempat sebab bateri handphone dah mati. Memang cantik dan unik bot² yang masuk bertanding. 






Keseluruhan Floria 2016 tidak membosankan, berbaloilah untuk dikunjungi. Cuma pihak Perbadanan Putrajaya kena lakukan penambahbaikan pada masa akan datang untuk Floria lebih kelihatan menarik dan menyeronokkan.

7 ulasan:

  1. sama je ye cam thun lepas? tak rugilah kalau tak g thun ni kan??

    BalasPadam
  2. Sis, nak ty magic of the night tu mmg ada setiap mlm ke? Sy rncang nk pg 4jun ..

    BalasPadam
  3. Kalau saya nak pergi hri sabtu, beli tiket online pd hari jumaat boleh ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh jer.. pilih jer tarikh bila nak pi!

      Padam
  4. sejujurnya, tak pernah pergi pergi floria

    BalasPadam
  5. haritu leasphotoshoot ajak husband..tapi dia taknak..sedih giler

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com