terkini dan sensasi

Selasa, 30 Ogos 2016

Maut dan buli di sekolah

Assalamualaikum...(^ ^)

Kalau Mas jadi ibu bapa anak² ini pasti luluh rasa hati bila tengok keadaan mereka macam ni. Pagi² kita hantar pergi sekolah anak² sihat je, salam dan peluk cium mereka. Sekali tiba² dapat berita anak dah takde atau anak cedera parah, Allah pasti susah nak terima kenyataan kan?


Nak salahkan siapa

Adakah kurang pemerhatian guru² terhadap murid atau salah didikan ibu bapa. Bagi Mas dua² kena main peranan bagi menangani masalah sebegini di sekolah. Jangan harapkan sebelah pihak sahaja! 

Sebagai ibu bapa kita harus sentiasa pesan pada anak² jika berlaku buli dari rakan² sekolah jangan ambil tindakan sendiri, maklumkan pada cikgu. Pastu kalau anak kita yang buat salah di sekolah biarkan cikgu jatuhkan hukuman setimpal, jangan kita masuk campur pulak. 

Sebagai cikgu pulak seharusnya sentiasa pantau tingkah laku pelajar baik di dalam atau di luar sekolah. Jika anak² murid ada laporkan mereka dibuli atau dipukul, cikgu kena terus ambil tindakan. Jangan dibiarkan kerana dikhuatiri terjadi kes sebegini! 

Diharap kes ini dijadikan ikhtibar dan tidak berlaku lagi. Moga anak² kita sentiasa dilindungi.

1 ulasan:

  1. semalam kes meninggal kat sek p9.. buli gak kot kategori ni..kawan sorok beg sekolah.. aduiii..luluh hati mak ayah dengar khabar berita macma ni

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com