Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 20 September 2016

Fenomena drama Abang Bomba I Love You

Assalamualaikum...(^ ^)

Lama dah tau pasal novel Abang Bomba I Love You ni, tapi tak pernah baca pun. Ada jugak terfikir mesti akan ada drama adaptasi dari novel ni nanti. Rupanya memang dah jadi kenyataan pun!

Memang jarang kita tengok drama berkisar cerita pasal kerjaya bomba ni, biasanya kerjaya polis atau ahli korporat je. Jadi bila ada kisah camni sedikit sebanyak masyarakat tahu macam mana tugas seorang bomba tu. Walaupun drama ni lebih berkisar pada cinta tapi ada jugak diselitkan bagaimana mereka melakukan tugas² menyelamat. Barulah orang tahu tugas bomba bukan setakat padamkan kebakaran je, tapi pelbagai lagi tugas menyelamat. 


Kat rumah Mas pun dah jadi drama wajib untuk ditonton setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10 malam. Maklumlah kat rumah kan ada abam bomba, hehehee! Yang paling teruja nak tengok sudah tentulah si Airis. Dengar je lagu cerita tu terus dia dok bersila atas sofa. Pastu cakap "Mama, cerita Babah Bomba I Love You. Haaaa bolehlah dik, mentang² babah kau bomba!

Pastu asyik nak cakap kat babah dia "Babah Bomba I Love You"! Hamboi kemain lagi, memang pengaruh drama sangat kau dik! 

2 ulasan:

  1. kebanyakan novel dah jadikan drama..

    BalasPadam
  2. pengarah d malaysia nih dh buntu nak buat drama berkualiti.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com