Terkini dan Sensasi

Jumaat, 21 Oktober 2016

Bajet oh Bajet

Assalamualaikum...(^ ^)


Bajet 2017 dibentangkan hari ini!

Tak taulah nak rasa serolnok ke, teruja ke atau biasa² je. Sebab rasanya tiap² tahun macam sama je intipati bajet. Barang, minyak dan kos sara hidup tetap bertambah dan tetap rasa terbeban. Yang miskin tetap miskin dan yang kaya makin kaya, seleweng duit dan rasuah tetap berleluasa!

Cuma suka tak suka tetap nak dengar jugak dan tetap ada harapan moga bajet ni lebih bermanfaat untuk rakyat. Sedikit sebanyak kita nak jugak tengok penambahbaikan terutamanya dalam aspek pendidikan, kesihatan dan kesejahteraan rakyat. 


Tapi yang pastinya isu GST tentu akan jadi tumpuan, maklumlah dengar kata nak dinaikkan ke 8%! Kalau betul naik memang makin tinggi kos hidup, mana taknya nak makan sayuran pun kosnya tinggi tau tak? Baru nak hidup sihat tapi kena fikir 10 kali sebab kos nak beli terlalu mahal dek kerana GST. Kalau naik 8% entah² harga sebekas salad jadi RM10. 

Bonus untuk penjawat awam 
Ehhhh sudah tentulah yang ni Mas harapkan! Sapa tak nak bonus kan, lagipun bukan senang nak dapat. Tiap tahun asyik bantuan RM500 je. Penting kot bonus ni untuk orang pendapatan rendah macam Mas ni. Duit bonus itulah untuk belanja persekolahan anak² awal tahun depan nanti. Tak pernah lagi joli sakan dengan duit bonus, semuanya habis untuk keluarga.. 

Satu lagi moga apa saja bajet tu biarlah untuk kebaikan rakyat. Janganlah slogan "Rakyat Didahulukan" tu jadi rakyat didahulukan dengan rasa terbeban demi kepentingan negara dan pemimpin. Janganlah bajet tu hanya melepaskan batuk ditangga dek kerana pilihanraya yang semakin hampir!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com