Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 26 Oktober 2016

Green Juice : Sedap dan sihat

Assalamualaikum...(^ ^)


Mas tak pernah tahu dan terfikir pun pasal Green Juice ni. Memang tak pernah tahu yang campuran sayuran pun sedap dibuat jus. Sekali bila geng KBBA9 ikuti program detox dan mereka kongsikan pasal Green Juice, barulah Mas tau!

Mula tu tak teringin pun nak cuba minum sebab takut tak sedap, hahahaa! Tapi bila tengok diaorang minum macam sedap je teruslah cuba buat sendiri. Mas guna blender je sebab takde juicer. Tengah bodek abam bomba ni nak mintak belikan satu, hehehee!


Jadi pagi ni gigih buat Green Juice sendiri. Campurannya sebiji epal, brokoli, timun jepun, seleri dan lemon. Kisar semua sampai hancur dengan secawan air, pastu siap untuk diminum. Sekali sedut, ehhhhh sedaplah pulak! Rasa segar je kat tekak, fresh rasa sayuran tu.

Sarapan pagi ni Mas minum Green Juice je, ternyata sangat mengenyangkan! Lepas ni memang jadi sarapan wajiblah. Sebenarnya banyak lagi pilihan Green Juice yang kita boleh buat sendiri, cari je kat google. Yang penting gunakan sayuran hijau untuk lebih sihat dan berkhasiat!


2 ulasan:

  1. yanie belum mula lagi buat jus green. next week baru nak mula jus pulak..

    BalasPadam
  2. nak sempat lagi nak buat bagi en somi minum heheheh

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com