terkini dan sensasi

Sabtu, 22 Oktober 2016

Intipati Bajet 2017 yang menarik

Assalamualaikum...(^ ^)

Bajet 2017 telah dibentangkan. Apa yang menarik perhatian korang semua? Bagi Mas ada beberapa perkara yang menarik perhatian dan dapat beri manfaat terutamanya sebagai penjawat awam. 


Ini yang paling menarik bagi Mas. Memang dah lama ada niat nak sambung belajar tapi sebagai Kumpulan Pelaksana kami hanya boleh buat PJJ je. Untuk Mas ia agak sukar sebab Mas memang tak boleh nak belajar dan bekerja dalam satu masa, otak Mas bukan otak robot! Kalau nak belajar biar tumpu sepenuh masa pada pelajaran dan apa yang bakal dilaksanakan ini memang membantu. 


Ini pun satu tindakan yang bagus! Memang bila anak sakit yang memerlukan perhatian kita 24 jam maka kenalah ambik cuti yang lama. Nak hantar taska tak boleh sebab penyakit tu akan berjangkit. Bila diberi cuti sebegini memudahkan urusan ibu bapa untuk rancang segalanya dan dapat jaga anak sehingga sembuh. 


Peranan wanita jugak diambil berat dan ini memang menarik perhatian Mas. Sekurangnya wanita tidak dipandang rendah dalam pembangunan negara. Di samping bekerja untuk bantu sara keluarga, kami jugak nak bagi perhatian pada anak², diri sendiri dan keluarga!


Ini lagi beberapa intipati yang menarik. Bonus macam biasalah takde, tapi cukuplah dengan bantuan kewangan. Dapat jugak guna untuk beli kelengkapan sekolah anak². Untuk pinjaman beli telefon bimbit dan motosikal tu bagus jugak tapi kena tengok komitmen dulu kalau nak beli. Takut nanti tambah beban hutang pulak! 



Jadi puashati tak dengan Bajet 2017? 

1 ulasan:

  1. yang tak tahan tu nak beli smartphone pun nak hutang..hehe
    beli je la kalau mampu, kalau x mampu, kumpul duit dulu.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com